والیبال ورزشی عالی است که می‌تواند توسط افراد مختلف در تمام سطوح سنی مورد استفاده قرار گیرد. می‌توان آن را در تمام طول سال و همچنین داخل و خارج از منزل انجام داد. والیبال بازی کردن علاوه بر لذت، فواید بسیاری دارد. فواید ورزش والیبال برای نوجوانان، فواید ورزش والیبال برای زنان یا حتی فواید ورزش والیبال برای کودکان اثبات شده‌اند و بسیار موردتوجه جوامع پیشرفته امروزی قرار دارند. با داشتن سطح متوسطی از فعالیت جسمانی می‌توانید کیفیت زندگی و سلامتی‌تان را به‌طور چشمگیری افزایش دهید. در کنار دنبال کردن یک رژیم متعادل، انجام ورزش والیبال به‌طور منظم و برای ۴۵ دقیقه در هر مرتبه، روشی عالی برای بهبود قدرت و سلامتی بدن است. در ادامه به بررسی فواید ورزش والیبال می‌پردازیم.

فعالیت‌های جسمانی‌ که با ورزش والیبال همراه هستند، به تقویت بالاتنه، بازوها و شانه‌ها کمک کرده و همچنین در عضلات ران و پایین پا اثر می‌گذارند. این ورزش همچنین باعث تقویت دستگاه‌های قلبی عروقی و تنفسی می‌شود. بهبود گردش خون در بدن نیز باعث اکسیژن‌رسانی مطلوب به اندام‌های مختلف شده و عملکرد و سلامت کلی بدن را افزایش می‌دهد.

ورزش والیبال برای سلامتِ عاطفی و روانی بازیکن‌ها نیز مفید است و علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. این ورزش همچنین به مدیریت نوسانات خلقی کمک کرده و حتی افسردگی را تسکین می‌دهد. ورزش کردن باعث می‌شود تا مغز اندورفین تولید کند. اندورفین ماده‌ای شیمیایی است که در مغز تولید شده و باعث تجربۀ حس خوشحالی می‌شود. درواقع این ماده علتِ بروزِ حس رضایتمندی و رفعت بوده و اثرهای استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

زمان بندی آکادمی والیبال دختران

برنامه سانس های آکادمی-پاییز و زمستان 99
پنج شنبهجمعه
14 – 12
16 – 1412 – 10
18 – 1614 – 12
© 2019 Copyright © کلیه حقوق برای «باشگاه پدیده» محفوظ است. طراحی و توسعه: نوکارتو