چرا فرزندانمان باید بسکتبال بازی کنند؟

آیا تاکنون به بسکتبال به عنوان یک ورزش برای کودک و نوجوانان برومند خود فکر کرده اید؟
فواید ورزش بسکتبال چیست و چگونه به سلامت فرزندتان کمک می کند؟
قبل از اینکه به سول بالا پاسخ دهید بیایید چند نکته را بیان کنیم :

به ‌طور کلی، ورزش، بدن را در روند طبیعی طبیعت انسان قرار می‌دهد و باعث تکامل روانی و جسمانی‌اش می‌شود. به همین دلیل باید با توجه به فرآیند رشد، نمو و تکامل ورزش‌های مربوطه را نیز انجام دهیم
نکته مهم :
سازمان ورزش آمریکا در‌این‌باره دستورالعملی منتشر کرده که به آن اشاره می‌کنیم :

پس از ورزش های شناو ژیمناستیک آمده است که از سنین 10 تا 15 سال رشته‌های والیبال، بسکتبال و هندبال نیز ورزش‌های مناسبی هستند و پس از 15 سالگی رشته‌هایی مانند فوتبال، رشته‌های رزمی، رشته‌های راکتی و ورزش‌های دیگر را می‌توان شروع کرد.

بسکتبال بازی ارزانی است
بسکتبال تجهیزات زیادی نیاز ندارد و ورزش گرانی محسوب نمیش ود. حتی اگر زمین بسکتبال یا باشگاه ورزشی هم در نزدیکی منزل شما وجود ندارد، کودکان باز هم می توانند بسکتبال بازی کنند. فقط کافیست سبد بسکتبال را در منطقه ای باز نصب کنید و کودکان هم محلی زیادی به این صورت مشغول خواهند شد و به تقویت سلامتی خود کمک خواهند کرد.

بسکتبال تمرکز بر هدف و برنامه ریزی را به نوجوان می آموزد
بسکتبال نیاز به تمرکز بالا و دقت در شوت کردن به حلقه دارد که در اثر تمرین زیاد حاصل می شود. ولی حتی اگر فرزند شما به NBA هم راه نیابد، باز هم از مزایای بازی بسکتبال بهره خواهد برد. یادگیری دقت و تمرکز زیاد برای رسیدن به هدف و ایجاد کنترل بر روی توپ و فهم استراتژی های بازی، ایجاد اعتماد به نفس مطلوب در نوجوان از مزایای این بازی است.

بسکتبال نیز مانند بقیه ورزش ها نیاز به پیروی از یک سری قوانین دارد که عدم پیروی از آن ها موجب جریمه است. همکاری و تعامل با گروه همسالان و تمرکز برای رسیدن به تاکتیک های پیروزی، استراتژی بازی و برنامه ها جز فواید این بازی است. هر بازی نیاز به استراتژی دارد و بسکتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. توانایی تعیین استراتژی، یک توانایی مهم است که کودکان و نوجوانان حتما باید آن را کسب کنند.

بسکتبال کار گروهی را به نوجوان می آموزد
توانایی انجام کار گروهی برای نوجوانان بسیار مهم است. بازی بسکتبال یک راه خوب و مفرح برای آموزش کارگروهی و ارزش های گروهی به کودکان و نوجوانان است. این بازی به فرد کمک می کند اهمیت پیروی از قوانین را بیاموزند و توانایی رقابت سالم را در خود بپرورند. با شکست و پیروزی آشنا شوند و با مشکلات برای رسیدن به هدف کنار بیایند.